Baanwerkzaamheden

Nu Kaj-M in haar definitieve onderkomen staat, kunnen we verder met aanpassingen die al langer op het wensenlijstjes stonden.
Zo was bovenstaande module speciaal gemaakt als we met één pier op pad wilden. Deze module is in haar huidige vorm overbodig, maar kan goed gebruikt worden als sluitstuk van de rechterpoot van Kaj-M

De rails en scanloods zijn verwijderd.

Om de aansluiting te kunnen maken, hebben we aan de ’trailstar’ kant (rechterpoot) het laatste stuk van de verharding verwijderd.

Zo was de situatie tot vanavond
En hier is ruimte gemaakt om de aansluiting naar de ‘nieuwe’ modules te maken.

Met deze aanpassingen, creëren we meer mogelijkheden om te rijden en krijgen enkele markante bouwwerken van Ton ook een welverdiende plek op de vaste baan!

2 reacties op “Baanwerkzaamheden

  1. Hi Leo,

    Erg mooie realisaties!

    Ik vroeg me af hoe je de metalen bolders/meerpalen op de kade hebt gemaakt. Of is dit aangekocht materiaal (messing)

    1. Thnx!
      ij maken gebruik van 2 soorten bolders:
      1) Gekochte metalen versies met alleen de ronde kop. Deze zijn verkrijgbaar bij Quartel modelbouw (Pijnakker)
      2) Bolders met “klauw” zijn zelfbouw geheel uit Evergreen.
      Vierkant vlakje voor de onderkant.
      Hierop wordt een kort stukje ronde pijp gelijmd
      Daar bovenop komt een plaatje iets dikker plastic van Evergreen dat handmatig in de juiste vorm (rondingen en klauwtjes) wordt gevreesd, gevijld en veel schuurwerk.
      De plaatjes die er bovenop gelijmd worden (met de klauwtjes) kunnen vooraf al met potlood worden uitgetekend en gedeeltelijk verder voorbereid zodat deze, na verlijming, iets eenvoudiger te hanteren zijn voor de afwerking.

      Zorg ervoor dat de onderlinge delen goed verlijmd zijn (oplosbare plasticlijm) en lang genoeg laten drogen.

Laat een antwoord achter aan Peter Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *