In dit deel gaan we verder met de verschillende details en het verven!
Het gaat er steeds meer op lijken! de -beweegbare- kranen krijgen nu ook een beetje kleur.
Net zoals het achterdek.
En de steunen voor de kraangiek, het bordesje op de kraansteun kan je hier nog net zien.
Aan de fundaties voor de kranen zaten ook nog hijsogen zagen we op de foto’s. tja, en dan moeten ze er natuurlijk in H0 ook op.
De losse rommel op de luiken zijn onderdelen als proviand/sloep kraantjes en wachthuisjes die nog gemonteerd moeten worden. Deze onderdelen zijn gemaakt terwijl de verf droog werd.
De eerste stukjes reeling op de romp verschijnen nu ook.
En de proviandboot/sloep met zeiltje en kraan worden gemonteerD. De sloep is een standaard billingboats model, welke is afgedekt en van een hijsoog is voorzien.
Ook is de valreep gemaakt. Er worden er verschillende gemaakt. In opgeklapte staat voor langszij het schip en uitgeklapte tot de kade hoogte zoals hier te zien is. Als het schip dan straks langs 1 van onze kades ligt, kan de preisser bemanning aan en van boord.
Hier de opgeklapte valreep.
De kranen worden geschilderd en afgemonteerd. Een karweitje waar je de tijd voor moet nemen zodat alles haaks en recht komt te zitten.
Let op de hydraulische cilinders. deze zijn op dit schip beweegbaar gemonteerd. want als er een laad/los scene wordt uitgebeeld moeten de kranen net als in het echt buiten boord kunnen worden gedraaid (om ruimte te scheppen voor de kade kranen)
We naderen nu echt met rasse schreden de eindstreep. De trappen van het gangboord naar het achterdek worden gemonteerd , net zoals de wachthuisjes. We naderen, maar we zijn er nog niet. En zoals bekend gaat in de afwerking een hoop tijd zitten.
Tot de volgende keer.