In het tweede deel over de bouw van beschadigde containers, maken we (dit keer WEL naar een voorbeeldfoto) een ingedeukte 20ft container.
Allereerst nog wat extra ‘inspiratie’.
Een dergelijke schade gebeurt soms bij de voorste keteners op het scheepsdek. Bij een storm zijn deze kwetsbaar voor overslaande zeeën. En 1 kubiek meter zeewater weegt meer dan 1000kg!
Die klappen komen flink aan! (ter info; als het even kan, zet je tankcontainers aan de voorzijde, deze zijn door de bolle voorkanten veel beter bestand tegen die zeeën, maar wel plaatsen met de afsluiters naar achteren!)
De bodem wordt gemaakt. Deze wordt opgebouwd uit laagjes plastiek waarbij de openingen voor de vorktruck lepels worden vrij gehouden.
En we maken een zijwand.
En de andere zijde in ongeveer het spiegelbeeld. Het overstekende stripje is de bovenste balk, de toprail.
De deuren worden ook opgebouwd uit laagjes.
Een zijwand wordt op de bodem geplaatst.
Ik heb de bodem gemerkt. D is deurzijde , B is bulkhead, de dichte voorzijde.
En nu wordt het bulkhead aan de bodem en aan 1 zijwand gelijmd. Pas als deze lijmnaad goed droog is wordt het bulkhead wat verbogen en onder dwang tegen de andere zijwand gelijmd. Dat zie je een paar foto’s verder.
De deuren met grendels, deze blijven gaaf.
De deuren zitten er nu ook in gelijmd: nu even goed laten doordrogen.
Nu wordt dus onder dwang de andere zijde van het bulkhead tegen de overgebleven zijwand gelijmd.
Dit doen we pas als we zeker weten dat het “bakje” de spanning van het elastiek en de klemmen aan kan.
Restje plastiek er tussen.
En het dak, nu tussen de zijwanden.
Enige gelijkenis met een sardine blikje is niet toevallig.
Nadat de verfkunstenaar er klaar mee was, ennuh, we hadden ook nog tranfers van NYK over……..
En het eindresultaat op de baan:
Wederom een stukje ‘verhaal’ waar de baan over kan vertellen toegevoegd.
kijk, hier doen we het nou voor, zodat iedere liefhebber zulke details binnen handbereik heeft, gruwelijk mooie details uit de harde werkelijkheid, alleen zelf nog ff roest aanbrengen op de plekkies die daar gevoelig voor zijn en klaar is dingus.