Nadat de layout van de boldakloods klaar was en de sporen ingepland waren, was de ruimte bekend die overbleef voor een tweede loods op pier II.
Dit zou de ’13 in een dozijn’ loods worden waarvan er legio voorbeelden zijn (waren) in de Waalhaven.
De bakstenen muren zijn Auhagen muurplaten en verder werd weer gebruik gemaakt van Evergreen en 4mm MDF.
De buiten- en binnenmuur zijn gemaakt en zijn gefixeerd op een frame.
De eerste dakbalken worden op hun plek gehouden met lijmtagen en wasknijpers.
Detail van het fixeren. De plaatjes zijn van RVS en zorgen voor een aandrukvlak wat niet vlekt (ijzer en witte houtlijm gaan niet goed samen)
De loods ongeveer op de juiste plek.
Het dak is bekleed met waterproof schuurpaper en het geheel zit in de verf.
De muur in het midden van het dak is de zogenaamde ‘brandmuur’. Deze zorgt ervoor dat een brand zich niet kan verspreiden via de dakbedekking.
Het eindresultaat vervuild en op de baan.