Bouwen in coronatijd

De afgelopen weken is er slechts sporadisch gewerkt aan de aanpassingen die gedaan moeten worden aan de rechterzijde van de havenbaan die uitgebreid wordt met 2 (1,5) modules.

Nadat de schuine kade met basaltblokken is aangelegd gingen we op zoek naar een nieuwe kade voor Simon BV. Het karakteristieke pand is trouwens inmiddels helemaal gesloopt en sinds eind november 2019 is het bedrijf een paar honderd meter verhuisd naar de Nijmegenstraat waar een moderne hal uit de grond is verrezen direct naast de ” bolloods”  die bij ons op Pier 2 staat.

Op Kaj-M houden we van variatie van verschillende kades zoals die ook in de Rotterdam veelvuldig te zien zijn. Voor dit kleine stukje voor de kade van Simon BV maken we gebruik van zelfklevende ” decor platte 7402″ van Busch. In tegenstelling tot de kademuur van Pier 2 waar plastic platen van Slaters zijn verwerkt, is dit keer gekozen voor deze oplossing waarbij iets meer diepte in de stenen terug te zien is.

Naast het vervuilen met verschillende tinten pastelkrijt moet er ook nagedacht worden over de vloedlijn waarbij eerst groentinten worden aangebracht en vervolgens een lijn houtlijm wordt uitgezet waarop fijne vlokken Woodland worden aangebracht om de alggroei weer te geven.

Dit laatste is ook gebeurd op het houtwerk dat voor de kade is aangebracht. Dit houtwerk wordt in de haven van Rotterdam juist verzorgd door Simon BV en hiervoor hebben wij vierkante balkjes van 4 mm gebruikt. Na het wegslijpen van een uitsparing voor het dwarsgedeelte wordt het geheel met houtlijm aan elkaar verbonden en daarna op kleur gebracht met Humbrol 118.

Daarna kunnen nog verschillende beschadigingen worden aangebracht van vaartuigen die langs het houtwerk schuren. Ook bij het houtwerk is de waterlijn herkenbaar. Voor een “wetlook” kan deze lijn, na droging, met een laagje lak/vernis worden bewerkt. De bestaande bijzondere steiger van Simon BV moest voor de nieuwe plek in onze baan iets worden aangepast (verhoogd). Bij eb zullen de beide trappen nu wel boven de waterlijn uitsteken en hiervoor moeten straks nog wel aanpassingen gemaakt worden. De meeuw op de punt van de steiger houdt alles nauwlettend in de gaten. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.