Zoals eerder benoemd, was er aan de rechter poot van de U nog ruimte voor een bescheiden uitbreiding.
Hierop wilden we in ieder geval één van de bouwwerken van Ton (de paaltjesloods) een passende plek geven. Ook wilden we graag de Trailstar terminal iets meer ruimte geven en hadden we altijd nog de wens om een omloop mogelijkheid te creëren in de twee buitenste sporen.
Tijdens het zoeken naar een onderwerp voor de overgebleven hoek, kwamen we al snel uit op het thema ’tank cleaning’ en ‘Kees in’t Veen’.
Het zou een klein depot worden met een typisch Rotterdams havensfeertje.
Aan de achterkant van de sporen was nog een klein hoekje over waar we een tweede container reparatiedepot creëerden (die zie je ten slotte overal in Rotterdam).
Met die plannen konden we Kaj-M ‘af’ maken en in de afgelopen Corona periode is er verder gebouwd aan deze 2 modules.
Het loodsje is zelfbouw, waarbij rechts (onder het afdakje) een plek is om de achtergebleven restanten op een verantwoorde manier af te voeren en binnen het reinigen met stoom gebeurt.
Er zijn (in ieder geval) twee bewegende elementen ingepland.
De roldeur (Viessmann) kan op afstand bediend worden (met knipperlicht).
En de spoorpoort kan ook open en dicht gedaan worden via de centrale.
De loods is ingericht (de installateur is nog niet geweest voor de verlichting binnen) en er zijn leuke details gepland, waaronder een heftruck met één lepel voor het verplaatsen van trailers.
Zo hebben we weer een interessant onderwerp om uit te werken en is het laatste grote puzzelstuk van Kaj-M bijna op z’n plaats.